AANTREKKELIJKE BESTEMMINGEN

NIEUW EVENWICHT TUSSEN ECONOMIE, LEEFBAARHEID EN DUURZAAMHEID

Nederland kent honderden aantrekkelijke bestemmingen. Van historische binnensteden, weidse watersportgebieden tot strandzones of themaparken. Ze hebben allemaal hun eigen, bonte verzameling stakeholders. Vaak is er een collectieve ambitie. En zit de bestemming middenin een ontwikkelfase. Net opgestart, ‘volwassen’ of inmiddels overlopen door bezoekers. Elke fase vraagt een eigen strategie, doelgroepbenadering, organisatiemodel, (beleids)instrumenten, acties, middelen en communicatie.

Toeristische bestemmingen staan nooit op zichzelf. Ze vormen de omgeving waar mensen wonen, werken, naar school gaan, boodschappen doen, recreëren en genieten van de natuur. Bovendien zijn ze een schitterend instrument om andere (maatschappelijke) doelen te bereiken. Meestal door te zoeken naar nieuw evenwicht tussen economie, leefbaarheid en duurzaamheid.

Lighthouse 1414835

ONZE VISIE

Ginder ziet een interessante paradox. De vrijetijdseconomie is één van de belangrijkste en meest kansrijke economische sectoren in ons land. Tegelijkertijd zien we op toeristische hotspots de weerstand groeien. Want bezoekersstromen hebben ook hun invloed op bijvoorbeeld de leefbaarheid, de CO2-uitstoot en de luchtkwaliteit. Het (her)vinden van een gezonde balans tussen economie, leefbaarheid en duurzaamheid is dus essentieel. Wij benaderen daarom toeristische bestemmingen als een ecosysteem. En zorgen samen met alle spelers voor veerkracht, nieuwe perspectieven en een florerende toekomst voor gebieden.

   

 

WAT BIEDT GINDER?

Wij helpen toeristische bestemmingen zich te ontwikkelen, gepast te groeien en/of zichzelf ‘opnieuw uit te vinden’.

 

  • Met een bestemmingsanalyse via onze ecosysteemaanpak. Waar zit de (dis)balans in het gebied?
  • Met ons Dashboard Impact Toerisme. Waarmee we de (dis) balans tussen economie, leefbaarheid en duurzaamheid inzichtelijk maken. Aan welke knoppen moeten we draaien?
  • We brengen doelgroepen die kansen bieden en hun motieven in kaart met de Leefstijlvinder.
  • Door samen met stakeholders koers te bepalen. Wat zijn nieuwe perspectieven, visies en streefbeelden?.
  • Door een uitvoeringstrategie op te stellen en uit te voeren. We brengen de bestemming in beweging door bijvoorbeeld partijen samen te brengen en door organisatieontwikkeling.
  • Door themaparken en musea te ondersteunen bij de ontwikkeling van nieuwe concepten en uitbreidingsplannen. Op basis van haalbaarheidsstudies en second opinions.

Contactformulier

Vul onderstaande velden en laat een bericht achter. Wij zullen jouw bericht spoedig beantwoorden.

Documenten of tekeningen uploaden
No file chosen